Over mij

Mijn naam is Yvonne Abrahams. Ik ben opgegroeid in een Brabants dorp, verhuisde voor mijn studie naar de omgeving van Zwolle, maar woon inmiddels al weer bijna 10 jaar in Lent.

Zo’n 14 jaar geleden (een jaar voor het behalen van mijn diploma Sociaal Pedagogische Hulpverlening), kon ik aan de slag als pedagogisch medewerkster op een specialistische behandelunit (24-uurszorg) voor kinderen van 6-12 jaar met gedragsproblemen en gedragsstoornissen. Daar heb ik zo’n 10 jaar gewerkt. De afgelopen 4,5 jaar heb ik als jeugdzorgwerker op een dagbehandelingsgroep voor kinderen van 0-6 jaar gewerkt en begeleidde ik daarnaast kinderen van 0-12 jaar op scholen, speelzalen, de BSO en het KDV.

Yvonne Abrahams Bezig Brein

Van het werken met kinderen word ik gelukkig. Ik word enthousiast en krijg veel energie wanneer ik een bijdrage kan en mag leveren aan de ontwikkeling van een kind. Zelf heb ik 2 kinderen, een jongen en een meisje. Al vrij vroeg bleek dat zij zich erg snel ontwikkelden. Ze bleken in potentie cognitief veel mogelijkheden te hebben. Desondanks verliep hun ontwikkeling niet altijd vanzelfsprekend positief en was (en is) het voor ons als ouders best een pittige klus.

Ik wil er nu ook graag zijn voor kinderen waarbij de ontwikkeling, vanwege een voorsprong, wat meer aandacht vraagt. Ik heb de opleiding 'Talentbegeleider' gevolgd bij Novilo en heb daarnaast drie specialisatiemodules gevolgd, namelijk 'Slimme Kleuters', 'Gedrag in de klas' en 'Executieve vaardigheden trainen met spellen'.

Tijdens mijn opleiding tot 'Talentbegeleider' heb ik mijn onderzoek gericht op peuters met een ontwikkelingsvoorsprong. Omdat ik ook iets voor hen wil betekenen, heb ik de kopstudie ukIQ gevolgd. Zodoende ben ik mijn eigen ukIQ-groep in Lent gestart. Inmiddels ben ik ook gecertificeerd KRAGT trainer, wat inhoudt dat ik superleuke KRAGT groepstrainingen mag geven voor kinderen van 6-12 jaar.

Daarnaast biedt ‘Bezig Brein’ praktische begeleiding en ondersteuning voor deze kinderen (2-12 jaar) en hun directe omgeving (ouders, leidsters, leerkrachten enz.). We gaan samen actief en vaak spelenderwijs aan de slag om het kind (weer) tot zijn recht te laten komen en hem/haar met meer vertrouwen weer zelf verder te laten groeien.